View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
...Jeg synes konklusjonen din om at man er nødt til å aldri bruke et narkotisk stoff igjen for å ikke gå "nedover" som du sier, er trukket på et dårlig grunnlag.
...
Vis hele sitatet...
Det får du selvfølgelig lov til å synes. Min slutning er basert på alle de stakkars narkomane jeg har snakket med opp gjennom årene. Ingen ville dit. Og de fleste startet akkurat på denne måten som trådstarter beskriver. De hadde full kontroll, osv.

Poenget er at vår venn her har tatt et vesentlig skritt dypere ned i avgrunnen ved å begynne å ta stoffet intravenøst. Dette er først og fremst en mental innstilling. Når denne barrieren er brutt, skal det så lite til å forsøke igjen, og eventuelt åpne seg for andre stoffer (H).

Det jeg skrev med "kontakt med et narkotikamiljø", var vel mest myntet på hans kvinnelige bedre halvdel. Hun var angivelig kjent med sprøyter fra før, og er kanskje et hakk lenger på skalaen. Hennes reaksjon på at han ønsket å skyte er også ganske beskrivende.

Uansett. Hvis du spør tilfeldige mennesker på gata hva man kaller en person som bruker narkotika, og inntar stoffet intravenøst, så tror jeg de fleste vil svare sprøytenarkoman eller junkie. Det er ingen som spør "hvor ofte?" før de svarer.