View Single Post
Jeg er litt enig i at det bør strammes opp litt i lærersystemet. Har selv hatt problemer fordi lærerne var for slappe.
Jeg vet ikke hvor mange som egentlig har lærervansker i norge, men i min klasse så er det ca 30% av elevene, å de fleste fikk ikke hjelp før de gikk på ungdomsskolen.

Jeg har altid hatt problemer med skolen. Tok lærerne 8 år før de i det hele tatt gadd å sjekke om jeg hadde lærevansker. Noe som endte med at jeg fikk vite at jeg hadde dyslexi. Jeg kan si med en gang at de første 7 årene jeg hadde med skole så er det minimalt jeg fikk med meg. Fordi lærerne rett og slett trodde jeg ga faen.
Etter jeg fikk vite at jeg hadde dyslexi så ble det litt bedre. Men jeg sliter fortsatt med skole, å ikke minst det å komme meg på skolen.
Det med at det tok så lang tid før jeg fikk hjelp syns jeg er helt latterlig og jeg har slitt en del med selvtilitten fordi jeg ikke fikk noe hjelp før jeg var 13.

Jeg tror at en sånn metode i skolene vil gjøre det letter å oppdage om elevene kan ha lærevansker. Å jeg vet at det er ekstremt viktig å ta fatt i det så tidlig som mulig. Å det blir jo også satt større krav på lærerne. Fordi, hvis ingen gjør det noe serlig bra på testene, så er det jo lærerne som må skjærpe undervisningen.

Det med sommerskole er jeg ikke helt med på. Det blir liksom bare for dumt.