View Single Post
Hvorfor blir trådstarter nærmest dashet med en gang? Jeg mener, såklart er det nødvendig og viktig at vi holder oss oppdaterte på hva som skjer i verden, og nyhetene og uten å ha lest alt trådstarter har sagt så tror jeg ikke han benekter for dette.

Jeg er heller ikke helt enig i at det er smart å kaste tven og bare leste nyheter som er om bra ting i samfunnet, men, jeg mener trådstarter også tenker i baner mange flere av oss burde tenke i. Vi er jo fra vi er unge bombardert med negative oppslag og alt som er galt i verden, sjokkerende og støtene bilder selger jo mer og er viktige for at vi skal kunne vite hva som forgår steder de ikke er blitt velsignet med slik rikdom vi har i Norge.

Vi burde ikke la all dritten i verden blende oss som har sjansen til å utvikle oss på det sosiale planet mtp hvordan vi behandler hverandre her i Norge. Respekt og solidaritet blir lagt vekt på i barneskolen men etter det så er det opp til oss selv, og ofte føler jeg meg skuffet over hvor primitive vi kan være, hvor mye dritt vi klarer å påføre hverandre, hvor mye baksnakking og skit som man trodde var forbeholdt ungdomskoleelever som faktisk skjer i arbeidslivet.

Spør du meg, ikke slutt å les aviser og nyheter, hold deg oppdatert og la det gi det ettertanke på hvor velsignet vi er og hvordan vi kan lære å være bedre mennesker(klisje, ja jeg vet). På den positive siden finner jeg iallefall, etter å ha bodd en del forskjellige steder i verden, at Norge er et land med mye potensiale og at Norske folk et utrolig gode mennesker sammenlignet med hva jeg opplevde i andre, på skole og i arbeidslivet. Gjorde meg mye mer patriotisk=)