View Single Post
Hm, tjah, ser jo helt klart både hva de vil, og hvor inspirasjonen kommer fra. De drar jo på mange måter en google, gjør det samme med forskjellige fonter osv, som google gjør med fargene sine - viser at "det de er er egentlig en samling av utrolig mye forskjellig". Selv om ideen er ganske tydelig, så syns jeg løsningen blir litt for billig/enkel/opplagt.

Menmen, den er ihvertfall ikke så hinsides generisk/standard/kjønnsløs som posten og statoils nye varianter. Forøvrig ser jeg en liten fornuftig kobling i statoils nye dings også - en stjerne er helt klart en kobling til energi, og siden de prøver å bli mer et energiselskap enn et rent oljeselskap, så er det jo en viss liten mening der også, selv om resultatet gir meg assosiasjoner til sånne "logo for 50 dollar-firmaer" og "make your own logo in 5 minutes"-programmer.

Sitat av Elemental Vis innlegg
Den gamle ser altfor simpel ut, og kunne vært mekket iløpet av et minutt i photoshop. Og det er ingen overdrivelse.
Vis hele sitatet...
Men, HER er det en stygg misforståelse. Det som tar tid med en logo, og det som er VANSKELIG, er å finne ut hva man skal lage, hvordan man skal gjøre det, og hvordan man skal signalisere det man vil! Se på den gamle Rimi-logoen, ser du ikke f.ex. "tilbuds-stjernen"? Får du ikke "billig"-koblinger? Den nye sier derimot ABSOLUTT INGENTING. I tillegg vil jeg si at den ser mye mer datert ut, altså kommer den i mye større grad til å se gammel ut om noen få år. Helt ærlig får jeg allerede følelsen av at den er utdatert, den gir meg koblinger til dårlige bensinstasjonstrancealbum fra tidlig 2000, eller kanskje en skikkelig elendig science fiction-film.

Jeg skal vedde mye på at den nye Rimi-logoen vil få en relativt kort levetid, og jeg vil si at den helt klart er den dårligste av de logoene som har blitt diskutert i denne tråden til nå.