View Single Post
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Tror ikke cannabis er en bra løsning mot pollenallergi, i og med at du gjerne må røyke en del for at det skal fungere store deler av tiden. Tror uansett at det kun er den følelsen av velbehag som er sterkere enn selve allergien.
Selv har jeg fulgt rådene drittunge skrev tidligere i tråden slavisk i noen år nå, uten stor effekt.

Sitat av drittunge Vis innlegg
Noen tips for at det skal bli bedre:
- Dusj hver dag, helst på kvelden. Da skylder du bort pollen osv. som du har i året og på resten av kroppen, og du drar ikke med deg driten i senga.
- Kjøp øye-skylle-dings på apoteket, det er litt dyrt, men det funker og er verdt det.
- Nese-skylle-dings funker også bra, mye det samme som øye-skylle-dingsen.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg tatt sprøyte gått på Zyrtec, en medisin jeg ikke husker navnet på, øyedråper og nesespray uten at noe har fungert. Har nå begynt med en ny medisin som Heter Grazax. Det er en gress pollen vaksine og fremkaller et antistoffrespons mot gress. Den må på begynnes 3 måneder før sesongen(for sent nå). Effekten kommer ikke før neste sesong, altså 2010 sesongen for meg.

Dessverre har vaksinen en lang liste med bivirkninger, De så og si alle får er allergiske reaksjoner i munnen, og det er svært ubehagelig. Heldigvis forsvinner det helt plutselig etter ca en uke på medisinen, men det kommer igjen vist du ikke tar den 2-3 dager på rad. Har også noen andre bivirkninger som vondt i magen og sure oppstøt, de forsvinner ikke i løpet av en uke så de henger med hele veien.

Jeg kan heller ikke gå på vanlig allergi medisin i perioden så jeg håper dette året ikke blir like gale som i fjor. Mer info finner du her:
http://www.felleskatalogen.no/felles...ALK_93942.html

Du bør også ta kontakt med fastlegen din å spørre om mer informasjon, men vil ikke anbefale vaksinen til folk som ikke sliter ekstremt med allergi og ikke har prøvd andre alternativer.