View Single Post
Sitat av paranoy Vis innlegg
Hvis du ønsker å forstå det bedre, ta å bråkutt med røykingen i en måneds tid sammenhengende, og gang den verste perioden med oppholdet fra din 10 år lange daglige røyking med ca. 10, og dermed skulle du ha et lite bilde av hvordan det er for en nålbruker for hver dag han eller hun er borte fra nåla.

Kan hende du er blant de som heller ikke har nevneverdige problem med å ta slike månedsopphold, selv på daglig inntak over 10 år. Da vil du selvsagt ikke forstå nålbrukerne noe bedre, men du vil absolutt bli stein (!) når du begynner på igjen etter oppholdet! Hvis du tar den følelsen der og ganger med minimum 10, så vil du lettere forstå hvorfor enkelte falt så pladask for nåla..
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt advart om at jeg som er glad i røyking bør holde meg unna minus og den slags, så jeg fullt klar over at det er et dop som sikkert er kjempemorsomt. Når det er sagt, så står jeg fast ved mitt om alle som ruser seg på ett eller annet tidspunkt hadde et valg om å bruke eller ikke.

Jeg tar eksempler av de som er eldre enn meg, og noen som er yngre, og drar den konklusjonen at sprøytenarkomani uansett ikke er noe særlig lurt.