View Single Post
Det er ikke vanskelig å se at folk heller vil at du kjører bil en ruser deg. Det er også VELDIG lett og skjønne hvorfor det ikke er ulovlig å kjøre bil. Det er rett og slett for nyttig for samfunnet.
Sammenlikningen med extremsport er mer passende. Da det, i likhet med hasj, kun belønner utøveren.

Men at hasj er utsatt for en utstrakt og nesten organisert stigmatisering i samfunnet er det lite tvil om. Men loven er slik den er. Er du uenig burde du heller gjøre noe for og endre loven. Eller akseptere at du blir straffet for brudd på den. Ja eller du kan selvsagt flytte til et annet land.

Jeg mener det er rett at vi har en lov som forhindrer en mann på 30 å ha samleie med ei jente på 14. Eller omvendt, eller av samme kjønn. Men om dette er ønsket av begge parter så er det vel lov? Nei, jeg mener ikke det, de aller fleste andre mener nok ikke det. Men sett fra ståstedet til de som eventuelt er i en slik situasjon er nok denne loven like banal for dem, som hasj forbud er for oss.

Og når de som skal lage lover kun har et bilde av de som slenger på gata og tigger penger. Samt alle "seriøse" forsøk på å legalisere hasj. Ja da skjønner jeg utmerket godt at det er ulovlig.