Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Takker for gode svar =). Jeg har ikke noe problem med å forestille meg at dmt kan ha noen funksjon utover det rent praktiske. Hvorvidt dmt spiller en spirituell rolle eller ikke kommer litt ann på hvilket syn man har på ting. Personlig vet jeg ikke helt hvor jeg står lenger. Jeg finner stor ro ved tanken på at jeg kun er en avansert ape som lever som følge av et kosmisk sjansespill og at dagen jeg dør er dagen jeg opphører, men på en annne side har jeg hatt en del mildt sagt intense spirituelle opplevelser både i nykter og påvirket tilstand som gjør at jeg heller mer i den andre retningen.

Grunnen til at jeg lurte på hvorvidt det foreligger noen håndfaste fakta er fordi at så og si alle andre rusmidler gir oss en ønsket virkning ettersom de tilfeldigvis imiterer hormoner, neurotransmittere, etc. DMT derimot er jo noe vi har i oss gjennom hele livet. Deres henvisning til Rick Strausmann kan jo tolkes som at det er en tilfeldighet at dmt evt. gir oss den opplevelsen vi får ved fødsel/død, men så kan det jo igjen spekuleres i hvor tilfeldig det egentlig er. En ting som er sikkert er at det er et utrolig spennende tema. Jeg er normalt litt spektiker av meg. Til nå har jeg ikke følt meg klar for det DMT har å tilby, men har planer om å prøve om ikke så alt for lenge. Regner med at det kommer til skje en liten skift i mitt syn på stoffet og all mystikken rundt det da.