View Single Post
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Når det kommer til reduseringen av trafikken skjønner jeg ikke helt hva du mener. Mener du færre biler, eller mindre utslipp? Hvis du mener mindre biler tviler jeg strekt da bil blir mer og mer brukt som et vanlig fremkomstmiddel, og med sikkerhet ikke blir noe reduskjon inn i fremtiden. Hvis du mener utslipp er det jo bare ta i bruk de batteri-drevene bilene som allerede er funnet opp, men som olje-bransjen har domene på og derfor ikke kkommer til å bli produsert opp.ennå.

Konklusjon: Is it still oil, is it still money.
Vis hele sitatet...
Vel hva er det du ikke forstår? Du quoter meg men har egentlig ikke noe svar på det jeg skriver, nemlig at det er feil at det er biltrafikken som får fokus i Norge. Vi TRENGER bil, og det er latterlig at det alltid er det som dras frem som "ola normann" kan bidra med.

Når jeg sa "20% mindre trafikk" så sier jeg det fordi det er akkurat det politikerne prøver på for tiden.

Hvis bølgekraft var så utrolig lønnsomt og effektivt, hvorfor har vi ikke tatt det i bruk? Fordi det kommer til å bli helt vanvittig kostbart for oss å gjøre noe slikt. Derfor mener jeg at i stedet for å bruke 5 ganger så mye penger, hvorfor ikke bruke en del på å stoppe ekstra forurensende kraftverk i andre land? Norge er så og si selvforsynt med fornybar energi fra før av, så det er ikke her problemet ligger.

Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Jeg tror ikke forbud hjelper mot noe annet enn sure miner blant folket og mer penger i kassa. Vi burde rett og slett forby hele ordet forbud og la folk leve etter kardemommeloven, god skikk og bruk og vanlig folkevett. Ønsker folk å ta seg en sigg hvor de vil så gjør de det, ønsker du ikke å sitte ved siden av noen som røyker, så gjør du ikke det. Mer kompilsert enn det er det ikke.
Vis hele sitatet...
Det der blir for dumt til å svare på, det skjønner vel du og? Kanskje litt for inspirert og skrev det litt uten å tenke deg om?
Sist endret av Matthiesen; 24. april 2009 kl. 13:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.