View Single Post
Sitat av .:Thebird:. Vis innlegg
Ja, mulig jeg ikke har et intelekt på ditt nivå men jeg ser ikke sammenhengen mellom min post, virkeligheten og en ikke-korigert wikipedia artikkel "This article is in need of attention from an expert on the subject.", ganske usaklig i mine øyne men om jeg tar feil hadde jeg satt pris på en forklaring av din vinkling, kanskje jeg lærer noe nytt
Vis hele sitatet...
Antagelig fordi det er flott å snakke om at ingen vet "hva det riktige er" i en kontekst, men i praksis kan vi fint skille mellom psykotisk virkelighetsoppfatning og en reell en innenfor de rammene psykologien har definert psykose. Virkelig, har du truffet på noen som lider av psykose så hadde du ikke gått rett over på fundamentsløs relativisme på noe sånt. De er dypt forstyrret og det handler på ingen måte om "en alternativ virkelighetsoppfatning", som gjerne lar seg noenlunde forene med samfunnet og livet til enkeltpersonen - det handler om å være spik spenna gæren. Det er sikkert mulig å argumentere for at noen som begynner å skjære opp armen sin for å få ut edderkoppene av blodstrømmen har et like gyldig verdensbilde som oss andre, men det blir å tøye den filosofiske strikken så langt at en eventuell praktisering gjør at du ikke kan leve siden du må slenge fra deg kausalitet og gyldige sanseinntrykk...

Men hey jeg er full mens jeg skriver dette og jeg klarer jo å skrive sammenhengende setninger så skål