View Single Post
Hvordan ettereffektene er, er ikke det du skal bekymre deg over. Stort sett lander de fleste greit og føler seg helt fin dagen derpå(men kanskje litt tom innvendig). Det du må tenke på er hvordan det å starte med så kraftige rusmidler i en alder av 16 år vil påvirke deg framover. Du er fortsatt i en alder hvor det foregår en stor mental utvikling og denne utviklingen kommer til å pågå sterkt i en del år til. Personling startet jeg med knips da jeg var 18 år. For min del så har jeg bare hatt gode opplevelser med det, men det er særdeles viktig med måtehold. Jeg kunne godt utsatt min eksperimentering med et par år. Jeg tror jeg ville fått mer ut av det om jeg hadde vært litt mer moden. Det er fort gjort å bli revet med, og de negative effektene legger man ikke skikkelig merke til før de kommer og biter deg i rævva. Da er det ofte for sent og man kan bli nødt til å bruke en del tid på å gjenopprette skaden som har skjedd. Problemet med å starte med knips når man er 16 er at man bryter en virkelig stor barrriere(vet riktignok ikke hva/om du har tatt noe annet) og det vil bli mye mye lettere å teste ut andre ting. Når man er såpass ung mangler man en del sperrer og ikke minst den oversikt man får når man blir eldre. Jeg ser og at du bare har tenkt til å prøve men ikke begynne. Dette kan du bare glemme, ettersom så og si alle vennene mine har knipset igjen kort tid etter de prøvde det første gang.

En annen ting er som tidligere nevnt at det er svært mye forskjellige substanser i knips for tiden og mange av dem har ikke engang mdma i seg. Du kan fort ende opp med en totalt annen opplevelse enn det du var ute etter.

Jeg synes det er bra at du har avstått fra tilbud til nå og jeg vil råde det til å avstå til du blir eldre og. Du kommer definitivt ikke til å angre på det. Du har ikke dårlig tid og du kommer til å virkelig forstå dette jo eldre du blir.

Forøvrig bør du lese denne tråden til Vasall. Den tar for seg en del av problemstillingen din.
Sist endret av Sinister; 23. april 2009 kl. 13:56.