Tråd: Ekteskap
View Single Post
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Kanskje bare den ene parten vil gifte seg i kirken da? Hvis min fremtidige kone har lyst til å gifte seg i en kirke skal jeg ikke si noe på det. Fordi for meg er kjærlighet så mye mere verdt enn tro og meninger om religion.
Vis hele sitatet...

Handler ikke kjærlighet om å respektere partnerens ønsker? Om å gi av seg selv? Om å gjøre noe, ikke fordi man selv vil, men fordi den man elsker ønsker det?

Jeg er gift. Er det naivt å tro at papirer endrer noe. Ja! Endret papirene noe? Nei, overhodet ikke... I Norge i dag spiller også det juridiske svært liten rolle da samboende i det store og hele har de samme rettighetene som den "tradisjonelle kjernefamilien"

Men angrer jeg da på at jeg giftet meg? Nei, overhodet ikke. Det var en fantastisk dag, det var en fantastisk fest, og jeg kan love dere den følelsen av å se kirkedøren gå opp og se min tilkomne, hun jeg vil dele livet med komme gående over kirkegulvet er en så spesiell, og så flott følelse at den er verdt alt arbeidet og alle utgiftene med et bryllup alene.

Legger man til den fantastiske festen det er å feire en slik avgjørelse med sine nærmeste så er det ingen tvil om at det er riktig å gifte seg. Men for all del, en slik opplevelse er individuell, det er ikke sikkert du oppler det som jeg gjorde, men jeg angrer i alle fall ikke...