View Single Post
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Hva med livene til besettningen på lasteskipene? De er kanskje ikke så viktig? Jeg registrerer at også jeg har et litt annet verdisyn enn det du har.
Vis hele sitatet...
Forklar hvordan dette vil gjøre livet noe verre for de? Det betyr ekstra arbeidsdager og ekstra penger. Er dette så ille at vi heller dreper noen pirater?

Å seile rundt får ikke bare ekstra kostnader for rederiene. Men for de som som har varene sine ombord. Glem heller ikke at Egypt taper betydelige penger siden traffiken gjennom suezkanalen blir mindre.
Vis hele sitatet...
Ja, der har vi et annet offer i mitt forslag, jeg ser den. Kan tenke meg at det er en viktig inntektskilde for Egypt, men uten å vite hvor mye denne inntekten har å si for egypternes velstand så kan jeg ikke måle den opp mot piratenes liv.

Det er tryggere å gå rundt og der er ingen sjømenn som vil igjennom Adenbukten. Men du løser ikke problemet på den måten. Piratvirksomheten vil nok avta hvis shipping aktiviteten i området avtar, men er det ikke sannsyneligt at den vil blomstre opp igjen når skipene begynner å komme tilbake igjen?
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, men jeg mener at skipsfarten burde avta, tiltak bli gjort for å bedre situasjonen og dermed kan man begynne å sende inn skip igjen.