View Single Post
Et forslag: ikke skumles postene du skal svare på. Jeg har allerede svart på alt du spør om, men jeg har en teskje her: Det er ikke greit å kidnappe folk, enten blod blir spilt eller ikke. Det er heller ikke greit å utsette skipene sine for unødvendig fare, kun for å spare penger. Denne situasjonen oppstår ikke fordi piratene er noen bortskjemte jævler som tar seg til rette. Denne situasjonen oppstår fordi det er alvorlige sosiale problemer i Somalia. Hvorfor skal vi da ta risken med å seile forbi, da vi vet at situasjonen er kritisk der, lik innbyggernes tankegang? Det er ikke rederienes feil at det er sosiale problemer, men det er deres feil at de velger å seile forbi Somalia. Vi kan ikke bare ignorere at enkelte land mildt sagt er fucked up, og ankre opp noen krigsskip eller sende inn noen tropper så fort det begynner å gå utover lommeboken vår, og dermed tro at problemet er løst.

Jeg sier ikke at det er greit at du truer meg på livet, men at jeg er en jævla idiot om jeg går inn i huset ditt, rundt hagen din eller i et hvilket som helst område jeg vet du befinner deg i, og utsetter meg for faren jeg er fult viten om at du utgjør, når jeg like gjerne kunne gått rundt huset ditt eller hvor det måtte være du befant deg og spart meg for din vrede.

Men her råder vist en tankegang om at så lenge plogen er brei nok og egoet høyt nok så kan man kjøre rett fram og brøyte på, uten å ta hensyn til omgivelsene.
Sist endret av gulunderstrek; 15. april 2009 kl. 06:42.