View Single Post
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg synes ikke den er så dum, det er stor sosiale problemer i Somalia, rederiene velger å bruke denne risikofylte ruten fremfor en annen - som også koster mer - fult viten om problemene. Løsningen din er altså å ankre opp noen krigsskip i landet for at rederiene skal tjene enda mer penger. Mitt forslag er at de seiler utenom så piratene ikke lenger har noe marked. Dessuten, er det noen som virkelig har interesse av å løse problemene, så er det rederiene. Derfor satte jeg ansvar i gåsetegn.
Vis hele sitatet...
Det du ikke innser er at det ikke er risikofylt å ta denne ruten. Det er somaliske pirater som gjør det risikofylt. Nå er jeg litt spent på dette synet ditt på menneskeverd som gjør det OK å angripe uskyldige fordi de er i nærheten av deg, og du har det litt kjipt på hjemmefronten...



Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Når det gjelder ditt siste eksempel, ja om de vil slippe å bli kapret fordi nordmenn vil ha eldre omsorgen sin finansiert av USA, da får de vell bare mellomlande i Sverige eller Danmark. Det finnes flyplasser der også, men det visste du kanskje ikke?
Vis hele sitatet...

Igjen vender vi tilbake til synet på menneskeverdet. Det er altså greit å angripe uskyldige fordi man ønsker å oppnå noe fullstendig urelatert.

Du har nok rett, vi har et veldig ulikt syn på menneskeverdet...