View Single Post
Sitat av Semantikk Vis innlegg
Om han setter ut rottegift for å ta seg av rotter på eiendomen, og kattene dine spiser det, så er ikke det hans feil. Det blir på mange måter det samme med setet,
Vis hele sitatet...
Rottegift skal legges ut på en slik måte at INGEN andre dyr eller folk for den saks skyld skal kunne komme til å spise det. Så om han legger ut rottegift og katten spiser dette for senere å bli syk og dø så faller det faktisk på personen som la ut rottegiften.

Flere her som har sagt at det er bare å kjøpe ett trekk til han som han kan legge over sete når han parkerer, hvorfor ikke prøve å gjøre det? om han ikke er int i den løsningen så er han mest sannsynlig kun ute etter å provosere, krangle osv, og da hadde jeg gitt faen.

Katter er forresten utrolig intelligente dyr, så om han hadde satt på det sado sete som folk snakker så mye om så hadde nok katten unnlatt å hoppe opp på sete, den vil nemlig utforsket noe nytt forsiktig før den hopper opp på det.

Hadde selv en sak med naboen for noen år siden ang. kattene hans, og det viste seg at man ikke under noen omstendigheter kan avlive en katt uten at man har kontaktet dem rette myndighetene og fått tillatelse.
Etter endel telefoner til kontorer bla masttilsynet så fikk jeg beskjed om at det var mitt problem å holde katter unna min eiendom, men dette måtte skje på en måte som ikke skadet katten på noen måte med vilje og viten.
Jeg skaffet meg hund. og siden har jeg ikke sett andre katter på eiendommen enn min egen.

Poenget er uansett, snakk med han prøv å finn en løsning, event. overtrekk til sete. Nytter ikke det så la han gå rundt å irritere seg, for det vil faktisk ikke komme til å gå utover deg på noen måte.