View Single Post
Det er nok naboen som har loven på sin side her. Så kan vi krangle frem og tilbake om hvorvidt det er skipt av ham å ikke latt kattene sitte på mopeden. Faktumet er at det er hans moped på hans eiendom, og kattene dine har ingen rett til å sitte på den.

Når det gjelder dette sado-setet (som jeg antar er et trekk av ett eller annet slag) har han også rett til å sette det på. Om han setter ut rottegift for å ta seg av rotter på eiendomen, og kattene dine spiser det, så er ikke det hans feil. Det blir på mange måter det samme med setet, han har lov til å ha et hvilket som helst trekk på setet sitt, og om kattene dine setter seg på det... Dessuten kunne dette trekket forsåvidt vært svaret på problemet. Jeg har to katter selv, og det er i min erfaring at katter er smarte nok til ikke å sette seg på seter fult av tagger.

Selvfølgelig har han ikke lov til å skade katten med vilje, om han så gjør kan du anmelde ham for det, men det er i første omgang ditt ansvar å sørge for at husdyret ditt ikke skader hans eiendom.