View Single Post
Jeg kom over en artikkel på VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=571222

Jeg ble virkelig skremt når jeg leste dette. Det er for meg helt utrolig at en forelder skal miste foreldreretten hvis han/hun blir tatt i å kjøpe hasj.
Hadde det vært heroin, hadde jeg skjønt det om de ble oppfulgt og hjalp foreldrene med narkotikaproblemer.

Dette er nok et eksempel på en narkotikalovgivning som virker mot sin hensikt, der liv blir tilsynelatende "ødelagt" eller at folk får problemer i hverdagen.

Jeg ser ikke problemet med å ta seg en bønne på kvelden etter en stressende dag med barnestell. Og hvis barnet våkner, så ser jeg heller ikke noe problem i å ta seg av barnet sitt. Det er kanskje ikke rette omgivelser for et barn å ferdes i, men folk flest vet å behandle et barn og lar ikke deres "buissnes" påvirke barnet.

Jeg oppfordrer folk til å stemme i VG's artikkel, og de som blogger burde absolutt blogge om denne saken.

Selv om hasj/marihuana er politisk definert som et narkotisk stoff burde vi absolutt ha skjønn og se saken i et videre perspektiv.

Hvordan synes dere dette burde være?