View Single Post
Jeg syns vi skal lære mere om de forskjellige religioner jeg. Ikke fordi man skal lære om alt mulig annet en vitenskapen men fordi det er så mange som ser helt rart på deg om du er religiøs.
De mangler rett og slett ofte respekt for andres syn.

Jeg skal være ærlig nok å si at jeg ikke syns noe om Islam men jeg respekterer demmes tro og det tror jeg kommer mye av at jeg har en tro sjøl og derfor veit f.eks hvor udigg det er å få dumme spørsmål av ateister.

Jeg syns ateister skal lære seg respekt for andres syn. Og det kan man få ved å lære om det på skolen.

Men da ved at man får besøk av en prest, imam osv Slik at de kan forklare ved spørsmål fra elevene.
Da kan og elevene mye bedre bedømme det som blir sakt (gode muligheter for forværring men det vil jeg faktisk ta sjangsen på. kan jo hende det er det rette på lang sikt)

En lærer har ikke greie på teologi og bør heller ikke fortelle om slikt. Samme med evolusjons læren, den skulle vært forklart av en som jobber med det. professor eller biolog elns.

edit:
Må bare legge til at jeg syns kansje man skal få ha mindre religion på barne skolen og heller vente til ungdoms skolen da man kansje er bedre rustet til å tenke kritisk og selvstendig.
Sist endret av Triforce; 31. mars 2009 kl. 15:32.