View Single Post
Jeg begynte og ruse meg tidlig i puberteten. Når jeg begynte med rus var jeg veldig innesluttet, sjenert og stille. Det var vel på en måte før jeg hadde funnet min identitet og personlighet. Det gikk stort utover psyken min. - Når jeg prøvde amfetamin ble alt forandret. Under rusen hadde jeg funnet min identiet. Jeg snakket mer, jeg var mer åpen og utadvent. Jeg fikk også mange nye venner og hadde det genrelt bedre i denne "virkeligheten". Når det gikk ut av systemet satt jeg igjen med angst og de samme mønstrne som tidligere. Så jeg fortsatte å ruse meg, fordi jeg likte det livet bedre. blablabla, dere fortstår resten.

Så ja, jeg har brukt rus mye til 'virkelighetsflukt'

Men senere, etter en nykter periode. Fikk ryddet opp i tanker og livet. så det med rus ble annerledes. For jeg har opplevd og ruse meg uten at det ligger noe skjult i mørket bak det.

For det trenger faktisk ikke å ligge noe bak det! Det kan feks være det at man vil ha en koselig tur med kjæresten sin på ecstasy. Spise sopp for og granske seg selv, eller rett og slett røyke for og slappe litt ekstra av.
Alt det der uten og rømme fra virkeligheten. Bare for og oppleve noe utenom det hverdagslige. Noe spesielt, ikke sant.

Tingen er at man må gjøre det sjeldent. Det burde være en spesiell anledning.

Og alkohol er ikke noe forskjellig fra noen annen rus, utenom effekten og bivirkninger. Alkohol er en sterk rus som man blir mye mer rusa på enn flere andre stoffer.

Du klarer forhåptenligvis og oppføre deg på alkohol klarer folk og oppføre seg på cannabis. Og du klarer og drikke alkohol uten noen baktanker, ikke sant? Rus er rus, samme om det er lovlig eller ulovlig.