View Single Post
Sitat av z0p Vis innlegg
Er det nå faktisk slik? Man bør absolutt ha respekt for rusmidler. Jeg vet at veien til avhengighet og elendighet ikke nødvendigvis trenger å være lang. Dette er egne obervasjoner på mange forskjellige personer i forkjellige miljøer og livssituasjoner.
Jeg er tildels enig i at informasjonen angående narkotika er veldig subjektiv og snevret inn mot det værste man kan finne i rusmidler, men det er også farlig med folk som bagateliserer. Forsvarlig bruk av rusmidler innebærer kunnskap, respekt, og det å ha innsikt i, og å forstå sitt eget sinn.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, formulerte meg kanskje delvis uansvarlig. Poenget var at majoriteten av de som ekspirimenterer med ulovlige rusmidler ikke passer under stereotypen du leser om i ungdom mot narkotika brosjyrer. Derfor er det en meningsløs stigmatisering og generalisering i en slik framstilling. Jeg mener en slik opplæring i en kompleks problemstilling er å skyte seg i foten. Ja, det fungerer på mange - men ikke alle. De som er litt kritiske og nysgjerrige kan oppsøke andre informasjonutsendere (som gjerne kan være litt for pro-rus) og miste all respekt for skolens, forelderes etc formidling.

Jeg var fremstilte kanskje rusmidler i et litt vel romantisk lys i den andre posten. Men når trådstarter vil vite om motivasjon bak rusmiddel-ekspirimentering ble det slik. Jeg prøvde også å få fram at det er essensielt å ha innsikt og kunnskap om hva man driver med.