View Single Post
Noe som har plaget meg lenge er hvordan vi plasserer oss selv i 2 grupper uten å tenke noe over det. Dette er selvsagt 2 grupper jeg selv har tenkt frem, noe som ikke trenger å være sant.
Men de gruppene er:
-de som velger å hjelpe/utvikle
-de som "godtar" normene, status quo-mennesker om du vil.

-Altså, leger, forskere, også (indirekte) lærere, forfattere, andre godhjertede mennesker som velger å hjelpe, inspirere og er orginale.

-resten er menneskene som velger karrierer/yrker der de gjør det andre mennesker har gjort i lang lang tid, som feks. kasserere, sjåfører, bartendere? - altså mennesker som har jobber som trengs for å få verden til å gå sin normale gang. Ikke at det er noe galt i det, men etterhvert som teknologien blir bedre, og mer og mer blir automatisert, så går den "daglidagsegruppen" over til å bli arbeidsledige.

Nå har jeg egentlig sporet av, og skriver ting som ikke henger sammen. Men jeg måtte sittet her og skrivd i detaljer for å forklare hva jeg egentlig mener og tenker. Det er ikke riktig å dele verden opp i bare 2 grupper, men det er bare for å oppsummere fort. Noe som hele tiden forbløffer meg er hvordan folk kan være så onde og gjøre så mye vondt mot hverandre rundt omkring. Noe som sikkert bare er "programmert" inn i oss. Ta vekk intelligens, og se hvordan vi blir når vi bare fungerer på rent instinkt, så forklarer vel det mye.

nei nå må jeg slutte før det går for langt og jeg fornærmer for mange.
- noe som også er trist er at jeg ikke er kreativ eller smart nok til å tilhøre min egen gruppe jeg har tenkt frem. Hadde jeg visst det jeg gjør idag når jeg gikk på ungdomsskolen, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å gjøre mulighetene større for min egen fremtid, og forhåpentligvis gjort noe som inspirerer andre til å jobbe for å få frem egenskapene dems.