View Single Post
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Takk for et objektivt og flott innlegg, med utdypning i dine meninger, KP

Sitat av CaptainP Vis innlegg
Fordi det kun er uhøflig og tølperaktig ungdom som hører på den! Alt de gjør er å vifte med disse lysstoffrørene sine og ta narkotika. Nei, i min tid hørte vi på respektable artister som Nirvana og Black Sabbath. Dog jeg må inrømme at jeg finner musikkvideogrammene til noen av disse dansebandene litt pirrende, om noe objektiviserende av kvinner.
Vis hele sitatet...
Bra du har greie på tingene du snakker om her, og ikke slår alle over en kam, det ville jo vært dumt...

Sitat av hopalong Vis innlegg
Sånn jeg har oppfattet det ser folk ned på elektronisk musikk rett og slett på grunn av den generaliseringen som er vanlig. Hvor ofte hører man ikke folk si "jeg liker alt utenom danseband og techno" og "det er ikke ordentlige instrumenter". Det er det teiteste man kan si. Som Roger Waters sa, hvis noen sier at det er juks å bruke elektroniske elementer, og at det ikke er ordentlig spilling, da sier jeg at de skal gå å gjør det for oss. Da svarer de at de trenger tid til å øve. Noe i den duren i allefall.

Jeg har lenge vært en av den gjengen der. Jeg likte ikke elektronisk musikk av den enkle grunn at det stridet mot "reglene" til den andre musikken jeg hørte på. Nå som jeg har vokst litt på det og utvidet musikksmaken, kan jeg faktisk sette meg ned å høre på f. eks. Røyksopp og som nevnt over, Ulver.

Sånn jeg ser det er det generalisering og sitt eget image som står i veien. Gir man f. eks. Daft Punk og Röyksopp en sjanse er det faktisk jævla bra musikk!

Og jeg har forresten ikke lest hele tråden, er alt for sent til slikt.
Vis hele sitatet...
Flott innlegg!
Sist endret av djxfade; 27. mars 2009 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.