View Single Post
Dere er ”litt sprøe” etter min mening.
Tipper himmelen er full allerede da? Eller er det ikke 144000 vitner som er døde enda? Ville nå tru det hvis dere er guds utvalgte folk? Hva med de andre menneskene?
Hva når forholdene ikke ligger til rette for mennesker på jorda lengre da? Og hvor lenge har jorda eksistert etter deres tro egentlig? Par tusen år =p ? Hvor lenge har den igjen? Hva er alle de menneskene som ikke tror på Jehova for noe da? Bare random kjøtt og blod (slik som dere), men de er ikke med i det store og det hele?

Det er ikke bare gode nyheter. Det står masse overtroisk i de brosjyrene. Det skader barn når de blir fortalt så mye feil i oppveksten sin. Og hva eksakt er det Gud har gjort egentlig? For meg virker det som om han ikke har gjort en dritt positivt for den verden vi lever i hvert fall? Du tror vel ikke på Noas ark også =p?

Bryr meg ikke hva som faktisk står i bibelen. Bibelen er skrevet av mennesker som hadde en teori eller en plan.
Man kan ikke befale/tvinge noen til å tro på Gud. Alle de pedofile prestene som forkynner dette budskapet…. Skulle henretta dem alle sammen. Mentalt ustabile på grunn av hjernevasking og ”backdoor punish” fra de var små barn.

2: "Kaster ut familiemedlemmer"

Ja hadde nok det, men det er fortsatt helt sinnsykt og ekskludere familiemedlemmer fordi de har for eksempel løyet slik alle mennesker gjør store delere av livet sitt. Selv om vi har lært at hvite løgner er lov, strider det jo i mot det ”faktiske budskapet” da? Drøyt uansett å ikke spise forkost med brødre fordi de ikke tror på den samme guden eller div. andre småting..

Sitat av niikoo Vis innlegg
[Titus 1:9] Et menneske som fremmer en sekt, skal du avvise etter en 11 da du vet at et slikt menneske er første og en annen formaning, blitt vendt bort fra veien og synder, dømt av seg selv. [Joh 4:8]
Vis hele sitatet...
Wow, er det ikke det dere er da? En sekt!? Det er hvert fall slik resten av menneskene i hele verden ser på dere som. En sekt underlagt kristendommen?

Ja man får jo alltid tilgivelse ja, stemmer det. Skulle ønske jeg levde i samme verden som du lever i. Hva skjer når du dør da? Tipper du ikke er en av de utvalgte til å komme til himmelen =P?

3: Hvorfor vi bare skal tilbe Gud og ingen andre

Så Gud har skapt ”oss”? Hvem har skapt Gud da? Har han alltid eksistert han eller? Hva er starten på alt sammen da? Hva er meningen med livet?

Hvis han er den eneste gud og det ikke finnes noen andre. Hvorfor må han da påpeke at ”du” ikke skal ha andre guder enn han? Han bruker opp en regel på at man ikke skal tilbe andre guder når han selv vet han er den eneste? Ville det ikke vært bedre å brukt det opp på at du skal respektere alle mennesker uansett tro og tilhørlighet for eks.? Men nei, religion forskjellsbehandler fordi det var en baktanke med hele greia.

Sitat av niikoo Vis innlegg
Han er kjærlig og rettferdig [Joh 4:8]
Vis hele sitatet...
Verden vi lever i, er det ikke kjærligheten som rår, og hvert fall ikke rettferdighet.

Sitat av niikoo Vis innlegg
Det er ikke en navnløs Gud, han har navnet Jehova [JHWH, http://no.wikipedia.org/wiki/JHVH]
Han er Gud i kraft av sin skapergjerning. [1Mo 1: 1; Åp 4: 11] Den sanne Gud er virkelig [Joh 7: 28], han er en person [Apg 3: 19; He 9: 24] og ikke en livløs naturlov som virker uavhengig av en levende lovgiver. Han er ikke en blind kraft som frambringer noe gjennom en serie av tilfeldigheter.
Han er universets suverene overherre, den evige konge. [Salme 67:20] 20 Den sanne Gud er for oss en Gud som gjør frelsesgjerninger;
og Jehova, Den Suverene Herre, ham tilhører utveiene fra døden.

Tenk på alt han har gjort for oss...
Vis hele sitatet...
Helt seriøst? Hva har han gjort? Den sanne gud er virkelig.. Men han falske er falsk.. Hvis han var så suveren så hadde ikke ting vært slik de var i dagens samfunn, men hvis alle Jehovas vitner er samlet i Norge/Skandinavia så er det vel ikke så mange av dere som tenker på fattigdom, andre katastrofer og ondskap.

Problemet er at de kommer tilbake igjen og igjen bare fordi jeg tar i mot bladene deres. Selv om jeg sier at jeg ikke tror på gud og mener de har blitt ”påvirket” siden de ble født.
”Bare til å slenge ut hjernevasket ganske tidlig hvis man har dårlig tid den Kvelden =/ ”

Bibelen som kilde blir det samme som å bruke Asbjørnsen og Moe som en formel til evig liv.

Sorry for å være så krass, men du aner kanskje ikke hvor uvirkelig det er å lese for meg som ikke tror på Gud, hvert fall ikke i en slik sammenheng som det her. Imponerende at du er overbevist om at du av alle mennesker i hele verden vet hva som er ”the real deal” da.
Hvor gammel er du om jeg får lov til å spørre? Se på dette innlegget som din første test ; )