View Single Post
Jeg har aldri hatt noen problemer med å være åpen om mitt rusbruk ovenfor mine venner. De har ikke alltid forstått og særlig en liker ikke det jeg driver med. Han vet at jeg fortsatt bruker rusmidler, men jeg velger å ikke snakke om det når han er rundt meg, fordi jeg respekterer hans meninger. Mange av mine venner har kommentert at de synes jeg bruker for mye tid på å lese om rusmidler og har også hintet til at de tror jeg har et problem. Dette har til og med kommet fra en som på den tiden gjorde minst like mye som meg. Men siden jeg ikke bare intok rusmidler, men også leste mye om det så var det plutselig jeg som hadde et problem. "Skaff deg en ny hobby da!" Ironisk siden han ofte putter i seg ting han ikke vet noenting om. Men bortsett fra dette har det aldri vært noe problem å snakke med mine venner om rusmidler. Mine foreldre er en annen sak. Jeg har ofte under tripper tenkt på hva jeg vil si til dem og hvordan. Min Mamma hadde nok vært lettest å prate med, men hun hadde nok følt at hun ikke kunne holdt det skjult for Pappa. Og han ville nok aldri forstått. Så intill videre blir det nok ikke noe jeg kommer til å ta opp med dem. Det er veldig synd, for jeg liker ikke å lyve for dem.
Kanskje jeg bare skal gi han litt sopp i teen og ta praten med han en dag :-p