View Single Post
Av ren nyskjerrighet, hvordan fortalte du dine to onkler og tante at du røyker hasj en gang iblandt og hvordan reagerte de på det?

Som du sikkert forstod ut ifra tråden min, så fikk min første tur på syre ganske negative konsekvenser ovenfor mine venner, spesiellt en av de som såklart var den beste. Jeg valgte å ikke ofre han som venn og dermed har jeg valgt å ikke utføre noen flere eksperimenter med psykedelika, hvertfall ikke til de rundt meg eventuellt åpner seg litt mer for det. Ingen av disse konsekvensene var et resultat av verken stoffet i seg selv eller noen endringer i min atferd som følge av syretrippen, da det gikk nesten en måned uten at noen visste det omtrent uten at det var noe spesiellt som skjedde.

Av de 6 stk venner og bekjente som jeg fortalte om mitt eksperiment til, så var det tre som reagerte ved at de regner med at jeg har kontroll på det selv om de ikke veit noe særlig om psykedelika og at det ikke er noe problem for dem, noe som jeg forsåvidt regnet med at alle seks skulle. Det var en som ikke brydde seg i det heletatt, han regner jeg ikke lenger som en venn da han aldri svarer på meldinger lenger og aldri inviterer meg på noe som helst, dog dette er helt urelatert til mitt eksperiment med psykedelika. En person reagerte i sjokk og svar av typen: "Ja, jeg har så mange venner, så gjør jo ikke noe om jeg mister en til", jeg forklarte min side av saken, det gikk en time så fikk jeg en melding hvor vedkommende ba om unnskyldning for å ha reagert på den måten og at jeg ble behandlet urettferdig. Siste personen da han fikk vite om det (ikke via meg) blokket meg umiddelbart på MSN (kompiser i 5 år!) og gadd ikke å svare på meldinger uten å engang ha hørt på det jeg har å si først. At han skulle reagere på den måten hadde jeg aldri trodd, jeg hadde i det minste trodd at han ville prøvd å sette seg litt inn i min situasjon istedet for å la fordommene avgjøre.

Så det er jo helt klart at jeg har tolket noen personer feil her og var alt for uforsiktig med hva jeg sa til hvem. Verden er rett og slett alt for lite opplyst om hva dette er, og jeg har kanskje ikke så mange gode venner som jeg alltid har trodd.

Når det gjelder familie så er det ingen jeg kunne fortalt det til uten å risikere store konsekvenser, bekymrede personer og misforståelser. Bortsett fra mamma, kanskje, men velger å ikke fortelle det.

Så vær forsiktig folkens, husk at når dere leser på nFF, Erowid, Rusmiddeldirektoratets sider eller hvilke som helst sider som underbygger sine påstander på fakta om forskjellige rusmidler så blir dere veldig informerte om det. Dere blir klar over alle positive og negativer sider ved de forskjellige stoffene og hvilke risikoer det innebærer. Da er det lett å tenke at mange ting ikke er så ille å fortelle til folk, men det som er lett å glemme er at andre personer er sjelden noe godt informert. Disse er kun informert via statlig propaganda og veit ikke hva de snakker om og konkluderer automatisk med at personen som driver med eksperimenteringen er på vei ut på kjøret.

Folk tar dette forskjellig, de fleste som er litt oppegående i tankene vil da gjøre litt research og prøve å se dette fra vedkommendes perspektiv, mens andre vil rett og slett ikke ha noe å gjøre med vedkommende "fordi han driver med dop". Med åpenhet rundt dette så har jeg fått erfare at man kan fort miste venner, kanskje også familie, så tenk litt på hva dere forteller hvem. Det er ikke psykedelikaen som forandrer deg så du blir utstøtt av samfunnet ved kontrollert og forsiktig bruk, det er samfunnet som diskriminerer deg fordi du eksperimenterer med psykedelika og kaster deg ut.
Sist endret av ChrisThePsyko; 22. mars 2009 kl. 18:20.