View Single Post
Sitat av El_idioto Vis innlegg
hmmm... jaja, politeit er jo tross alt kun noen store idioter de bare skremmet, ikke forebygger... rart ungdommen blir vrang sier bare jeg :P
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er ikke imot politi. Politi er ganske nødvendig om man skal ha et sivilisert samfunn. Det er bare jobben dems, og desverre er lovene i dette landet lagt opp slik at jobben dems innebærer å prøve å ta folk som meg.

Om man skal være sur så ikke vær sur på politiet, vær sur på loven, og den er det ikke politiet som lager.

Jeg VET at cannabis er ulovlig og jeg godtar at jeg kan bli straffet for å bruke det. At jeg er uenig i loven endrer egentlig ingen ting. Men jeg har veid fordelene opp mot bakdelene og risikoen, og funnet ut at dette er en risiko jeg er villig til å ta. Om jeg skulle bli tatt for bruk og motta straff for det så er det faktisk greit. Ikke at det er noe jeg vil, men jeg godtar at det kan skje, og hadde jeg ikke kunne godta det så hadde jeg heller bare fulgt loven.

At politiet fremdeles går for 'skremselstaktikken' sin når det kommer til rusmiddler er tragisk og at de regelrett feilinformerer synes jeg er skummelt. Dessuten burde det ikke være nødvendig. Om dop virkelig var så bra at man måtte finne på argumenter så ville vi alle gått rundt som smilende, vellykkede og sunne narkomane, men vi vet alle at virkeligheten ikke er så enkel.

Cannabis har helt klart sine baksider. De negative effektene er generelt små, men om man f.eks røyker hver dag så kan selv små negative effekter ramme hard. Om man f.eks ikke orker å gjøre så mye lekser, fordi man heller vil være høy så vil det kansje ikke være merkbart før det har gått et halvt år og man skal opp til eksamen. Og med slike tidsperspektiv for merkbare negative effekter så er det lett å overse de.

Har selv røyka en del mer enn hva jeg vil anbefalle (røyker ennå også da seff ) og etterhvert ble det ihvertfall for meg ganske merkbart at det ikke bare er positive sider ved å røyke hver dag.

Og til dere som mener man ikke kan bli avhengig av cannabis: bullshit.

Still smokin