View Single Post
Hei!
For det første MÅ du prøve å snakke med foreldrene dine. Jeg tror det er et av de større problemene dine. Hadde det slik selv og det gikk ikke over fra mine foreldres side før jeg var ferdig med en utdannelse. De var også sånn for meg når jeg kom hjem med en 5'er så "hvorfor fikk du ikke 6 da?".
Det som nå er kjipt, er at jeg har en utdannelse jeg egentlig ikke ønsker og må finne noe nytt jeg kan studere i 3 år. JIPPI! Har en jobb jeg ikke ønsker å jobbe med =/ Samtidig som jeg fortsatt har en liten følelse inni meg at jeg fortsatt ikke har gjort dem fornøyde. Derfor skulle jeg gjerne ha tatt opp dette for mange år siden med dem. Og det er frustrerende at jeg fortsatt ikke vet hva jeg helt vil gjøre.
Selv om jeg har en sykt slækt jobb nå og får masse penger for å sitte på rævva så gir det meg ingen glede. Når man skal tilbringe 8 timer av dagen på jobben, er det egentlig en ganske viktig del av livet. Det å gjøre ting man ikke får noe glede av over lenger tid, kan "ta livet" av hvem som helst.

Slik du beskriver hasj, var det mye for meg i starten også. Nå derimot, er jeg vel det alle folka på det forumet her (og alle andre) kaller hasj-avhengig. Ikke at jeg bryr meg om det, jeg vet at nesten alle mennesker er avhengig av noe og om jeg røyker hasj burde ikke det spille noen rolle for naboen. Hvert fall ikke når jeg er ute å tar en joggetur, mens han sitter inne å ser på tv, spiser pizza fra Peppes, drekker kaffe og cola om hverandre samtidig som tobakken glir regelmessig opp og ned fra baklomma.

Det jeg merket/merker mest til av hasjen, er at ting blir utrolig fort kjipt og alt er crap hvis jeg ikke har røyket. Er flinkere til å komme over på bedre tanker nå da, og klarer meg fint uten å røyke noen dager. Klarer ”lett” å stimulere hjernen min uten å røyke fordi jeg har funnet flere ting jeg liker å gjøre. Det som var problemet etter jeg begynte å røyke var at alt jeg likte å bruke tiden på, bare ble "bedre" når jeg røyket. Enten det var å jogge i skogen eller "spise middag med kongen".

"Overfør tilstanden din i fjern tilstand til normal tilstand. Slik at du har et "likt syn på livet som når du er fjern..." Så lenge du ikke er loco og får de rareste tankene og syn på livet av å røyke da.[…]
Jeg mener hvorfor ikke være like glad over ting når man er nykter som når man er fjern? Greit jeg har enklere for å le, glorifisere og loke litt når jeg har røyka, men jeg får ingen nye "hobbyer" når jeg røyker som gjør at livet plutselig går på skinner. Jeg har akkurat de samme verdiene og gledene i livet som jeg hadde før jeg tok de trekka av ”pipa”.
Selvmedisinering har jeg forstått nå i nyere tid at ikke fungerer slik jeg har trodd det har gjort. Man bare lurer seg selv, (selv om man vet man ikke gjør det) men hvis man har en annen innstilling til stoffet tror jeg man også man vil få mer ut av det med tiden. Før var det lissom noe spesielt når helgen kom og vi skulle røyke den ”super-weeden” vi hadde spart på hele uka. Det ble jo alltid en super skev tur når helgen først kom. Jeg har alltid hatt gode og smarte venner rundt meg som ”alltid har passet på hverandre”, men mine private problemer snakket jeg aldri om og tenkte jeg skulle klare å komme mellom det uten hjelp. I ettertid ser jeg kanskje at jeg skulle gjort noe, men jeg lever etter forholdene rimelig godt enda.

Hvis du ikke er fornøyd slik tilværelsen din er til dags dato så gå inn for å endre på det. Tenk på de tingene du har lært hittil av alt det vonde du har opplevd. Hvordan kan du bruke det for å bedre ditt eget liv? Hva kan du gjøre for at ting ikke skal skje igjen?
Litt som om hvis man har en bad trip så må du endre setting osv. Tenk slik når du har negative tanker og ”nede-perioder”, prøv å kom inn på et annet tankemønster, gjør andre ting. Det å tenke på gode tider i gamle dager er ikke en ting som fungerer veldig bra. Men det å tenke på ting du gleder deg til i nærmeste fremtid fungerer som regel "alltid". Begynn å jobb med noe (gjøre ting) som interesserer deg hver gang du har det kjipt, begynn å lese om ting som er spennende hvis du vil komme inn på noen andre tanker. Uansett start med noe enkelt du vet du kan gjennomføre og så fortsetter du å utvikle deg. Det å sitte å sture med masse negativ energi gjør at verden og livet bare blir mørkere og mørkere og til slutt så går ting til helvette uten at du legger merke til det selv.

Av en eller annen grunn har jeg fått ”fucka” tankegang i det siste, men jeg er også mer positiv. Nå er det jo nydelig vær i Oslo i disse dager også =) Gled deg over ting du liker og bruk det til alt det det er verdt.

Jo og til sist, du er en person som ikke burde eksperimentere med alt for mange stoffer. Tipper du vil være en av dem som ser på det som en lett utvei hvis du først prøver. Får plutselig mange ”venner” osv. og livet er rett og slett herlig de neste 3 ukene…
Prøv å kom i kontakt med mennesker, kom deg ut å bruk litt energi, isoleringen din gjør at du bruker masse tid på unødvendig spørsmål og fucker deg opp. Tror jeg da =)
Lykke til, går nok bedre med tiden skal du se!
Sist endret av Inspecta_Deck; 18. mars 2009 kl. 15:21.