View Single Post
HEisann folks.

Har skutt ganske så mange ganger etterhvert, men gjør det ikke altid så bra :/
Lurer på om noen kan forklare hvordan man setter en sprøyte ordentlig, eller har en link til en side som forklarer dette bra..

Har lest meg grønn her inne uten å få vite noe særlig mer en eg allerede vet :/

Mangler svar på endel ting eg lurer på..

Som f.eks skyte med eller mot strømmen!? Kordan vet man vilke årer som går ut eller inn fra hjertet? Eg har somregel brukt de som kommer på innsiden av albuen og deler seg i 3 (som en kråkefot) videre ned mot hånden.
Syns det er lettest å treffe med nålen vekk fra meg.. Er det feil vei??
Har opplevd at midt i innsprøytningen, hvor det har gått helt knirkefritt, kommer en svær klump som om egt hadde bommet på åren..
Disse forsvinner som regel med litt masasje.

Men i dag skjedde det samme, men på en litt tynnere åre en de eg pleier å bruke, og det begynte etterhvert å svi og danne seg små klumper i de små årene på innsiden av håndleddet!! Blodpropp på vei eller??

Bruker 12mm nåler, 16mm blir litt for langt og eg tror de har en tendens til å treffe, for å så stikke utav igjen litt lengre nedi åren..
Svir ofte når eg stikker den inn, som om nålen skraper langs utsiden av åren før eg klarer å svinge den inn.. Er dette pga for liten vinkel mot armen??
Bør den sittes nesten loddrett mens man penetrerer?

Og må man trekke pumpen full av blod? har det noe å si for funken?? Pleier bare å loke det til når eg ska trekke det tilbake.. Beveger for mye på sprøyten når eg gjør det!
Så eg pleier bare å mose det in når eg ser det komme en liten blodsprut inn i pumpen..
Pleier å trykke litt sakte inn sånn tilfelle tillfelle.. Er det ødelegene for dette rushet/kicket folk snakker om?? Har prøvd utallige forskjellige amf typer og mengder fra 0,1 til 1,0, og de gjør meg våken og alt det derre, men det
nærmeste eg har kommet til det må være at eg blir helt slapp i armen:/
Men alikevel gjør eg det oftere og oftere.. Kan ikke huske sist eg dro en strek

Og ka som gjør at det noen ganger danner seg klumper eller små nupper ved stikk såret?? De e ganske plagsomme syns eg..

Takker for alle svar og håper på lite moral.. Vet dette e teit, men kommer ikke til å slutte før eg sjøl merker det er nok eller får en åpenbaring ovenifra for å si det sånn