View Single Post
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
459
Jeg må skyte inn med et innspill her: Boken du nevner er noe av det verste søppelet som jeg har lest. Leste omtrent halve boken (min mor tenkte jeg skulle se gjennom før hun kjøpte den, bokklubb), og den prøver kontinuerlig å overbevise deg selv til å tro på at universet kommer til å belønne deg så lenge du tenker positive tanker.
Selvfølgelig, går du rundt og er negativ hele tiden så tiltrekker du ikke akkurat vennskap eller respekt, men denne boken drar det så langt at jeg blir helt satt ut. Repetisjon, vrøvl og teorier som er helt på bærtur sidestiller jeg med hjernevasking av mennesker som ikke vet bedre. Sant skal sies, mennesker som leser denne boken er gjerne de uten håp, lite disiplin og som ikke vet bedre. Vis meg et eneste intellektuelt menneske som synes denne boken er bra, og med det mener jeg filosofer, samfunnsvitere, matematikere og generelt alle med litt akademisk bakgrunn. Og det gjelder ikke skuespillere og latterlig menneskevennlige personer som Oprah. Tviler du finner noen.

Det jeg derimot har tro på er selvutvikling, og ikke slikt kvasitull. Finn stoff om hvordan du kan forbedre klesstil, kroppsholdning og væremåte. Les deg opp i retorikk og språk og du vil kjapt se en forandring i måten mennesker oppfatter deg på. Som igjen kan lede til personlig suksess. Jeg har ingen konkrete eksempler, men du kan sende en PM til Snerk her på forumet, han har litt peiling på diverse bøker.

Og for å avslutte, her er et lite utdrag fra boken hvor en person uttaler seg om bokens fantastiske egenskaper. (Fritt fra hukommelsen selvfølgelig):

"Jeg leste denne boken på et tidspunkt hvor jeg var deprimert, familielivet stinket, og jeg ble øst ned av regninger. Etter å ha lest boken startet å tro på Universets O hellige makter, tenkte positive tanker og var alltid så glad. En dag begynte det bare å regne inn sjekker i postkassen min, firmaet gikk opp og over himmelen, og jeg fikk damer i bøtter og spann. Og alt dette uten å gjort en eneste ting enn å ha tenkt på Universet som den belønnende faktor."