View Single Post
Sitat av atomet Vis innlegg
Problemet er at det du kaller "filosofisk", er det som vanligvis kalles "erfaring", og dette tar det faktisk ganske lang tid å opparbeide. Samtidig kommer det at gutter på 18-24 absolutt ikke er verdens mest modne gjeng, og gjerne liker å leke, tøffe seg og vise seg fram litt ekstra (spesielt hvis de har en dame eller kompis i passasjersetet).
Vis hele sitatet...
Som sagt syns jeg kjøreopplæringen burde vært lagt opp annerledes... jeg har dessverre ikke tenkt ut en konkret modell for hvordan jeg syns den bør være. Kanskje man skulle lagt mer press på kjøreskoler og/eller vegvesenet og sørge for at de vektlegger mer "riktige" kvaliteter for å bli en bra trafikant. Kanskje kjøreopplæringen kunne lagt mer vekt på at trafikanten evner å tenke selv og løse konflikter i trafikken på egenhånd, istedenfor at sensor sitter ved siden av og sier alt man skal gjøre. Kanskje kjøreopplæringen rett og slett skulle vært lengre? Vet dette varierer veldig fra skole til skole, men da igjen med kvalitetspress fra staten...

Når det er sagt syns jeg godt staten kunne rustet opp veinettverket her i landet betydelig! Den er langt under pari!!