Tråd: Flytende DMT.
View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg er svært spent på bildet av dimetyltryptamin-flaska. Har selv et par flasker dimetylformamid stående på jobben, men noe sier meg at det ikke er like spennende.
Vis hele sitatet...
Tja, spennende er det jo. I og med at man hadde vært stein død iløpet av ti sekunder om man hadde injisert det.

Men folkens...fordi ordet dimethyl er i et stoff betyr ikke det noe mer enn at det er en dimethyl-binding i molekylene til stoffet man snakker om. Altså Dimer-versjonen av Methyl. Om jeg ikke har fått demens så tror jeg lekmanssnavnet på Dimethyl er Ethan, som er en biproduktgass som oppstår ved raffinering av petrolium.

Så for å gjøre en lang historie lengre ved å forklare den kort: Molekyler med ordet dimethyl i navnet sitt består bl.a. av ethanmolekyler pluss pluss.

I ordet Dimethyltryptamin er det først og fremst ordet Tryptamin man skal feste seg ved. dimethylstoffer kan være hva som helst fra dritgiftige svineristoffer til intetsigende gass. Tryptaminer derimot er som regel kraftig psykoaktive, da mange av kjemikaliene hjernene våre produserer er nettopp tryptaminer.

Bruk hodet folkens, dere har bare ett.
Sist endret av Dodecha; 9. mars 2009 kl. 11:38. Grunn: fikset dobbelpost