View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Først, takk for god kritikk!

1. Skal se på dette. Innrømmer gjerne manglende kunnskap på dette. Ville komma vært bedre isteden for semikolon der det er brukt? Samme gjelder tankestrek, men her må kansje hele setningen bygges på nytt?

2. Bruker retorikken der fordi de fleste ikke tenker på vann som et løsemiddel, men heller whitesprit og liknende, men godt poeng. Kan kansje belyse dette bedre i artikkelen?

3. Har allerede nevnt at den skal igjennom word, men har ikke tilgang på dette før om en stund. Å har måtte støttet meg til dårligere stavekontroller. Jeg er generelt dårlig på og/å og skal se nermere på disse der det er brukt. Men at du påpeker det hjelper. Og det var slike tips jeg fiskt etter.

4. Du har rett. Jeg burde skrive at det gjelder ulovlig bruk av narkotika. Altså ikke av leger osv. men trodde kansje dette kom frem av teksten. Og bruk av ordet domstolene var kansje lit dumt brukt, burde kansje heller bruke loven her. Jeg vet jo at domstolene utviser skjønn. Takker igjen.

I tillegg menes det ikke ordbokdeffinisjonen av narkotika. Men generelt brukes narkotika som definisjon på alt fra cannabis - heroin. Selv om unntak forekommer. Selv sprit over 60% er deffinert som narkotika i norsk lov - dette burde forøvrig også taes med i teksten.

5. Dette er vanskeligere og rette på. Skal se på det, men tror kansje det får stå sin prøve for det meste. Det blir litt tatt på "feeling" om du skjønner?

6. Sløve feil, beklager dette.

7. Som jeg sier er teksten enda "work in progress" spesielt tittelen. Men enig i at den ikke fenger så mye.

8. Når man skal teste langtidsvirkninger på stoffer må det foregå under kontrollerte omstendigheter. Og jeg vil si det er ganske tabu å utsette et menneske for medisinsk testing av kokain på mennesker i Norge.

Og selv om jeg vanskelig kan finne en kilde som sier at det er tabu å forske på illegale rusmidler i norge synes jeg dette kommer ganske klart frem i mangelen på forskning på feltet. Ser for meg den politikeren som åpent går ut å fronter dette.

Bjarne Håkon Hansen har jo fått uendelig mye presse på grunn av sitt "radikale" heroin forslag.
Vis hele sitatet...
1. Komma, oppdeling i to setninger eller skriv setningen helt på nytt. Ingen steder har du brukt semikolon riktig. Første gang du bruker det skal det være kolon.

2. Ikke belys dette mer, fjern det istedet helt. Alkohol er ikke farlig fordi det er et løsemiddel, basta punktum finale.

5. Det er ikke vanskelig å la teksten flyte fritt til du er ferdig med et argument, og deretter bruke entertasten for å si ifra til leseren om at nå tar du tak i et annet moment.

7. Det handler ikke om fengende eller ei, det handler om en beskrivelse av teksten. «Nyansering av uttrykket "narkotika"» sier noe om teksten. «Den lovbestemte definisjon» gjør ikke dette. Spesielt siden du snakker fint lite om lovverket og egentlige definisjoner.

8. Er du ikke vår venn er du vår fiende. Unødvendig svart/hvitt-oppdeling.