View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ja, å godta at folk er ueinige er del av meiningsfridomen og ytringsfridomen vi har i Noreg. Det er ikkje synd - tvert imot er eeg overtydd om at det er gjennom dialog vi løyster problema, og ikkje gjennom steile fronter. For dialog er det viktig at vi faktisk kan snakke.

Forøvrig har du ikkje PEILING på mitt syn på ekstremistiske grupper om du antar eg ikkje er motstander av det. Så da får du jaggu faen slutte å komme med påstander om det.

Nei, har eg sagt det? Det eg har sagt er at på prinsipielt grunnlag er eg imot alle religiøst fundamenterte privatskuler, og til dels alle privatskuler.

Med andre ord burde ingen få lov, men all den tid vi faktisk har eit lovverk som er ope for det, og har rimeleg mange religiøst fundamenterte privatskuler, så ser eg faktisk ingen god grunn til å nekte nokon andre det. Stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Sant nok! Jeg er klar over at vi deler samme syn på ekstremistiske grupper, men forskjellen er at du ønsker en dialog med ekstremister (deriblant selvmordsbombere).

Ang. skoler: Da må det også, på grunn av den overveldende hatpropagandaen (hvilket i seg selv ikke har en dritt med ytringsfriheten å gjøre) i mange muslimske skoler, være overvåkning og tilsynsmenn fra staten for å sørge for at hat ikke læres bort. Og siden hatleksjoner tydeligvis er lov i Norge, kan jo Vigrid få åpne sine lokale privatskoler.

Dersom dialog er løsningen, kan vi jo ha dialog med nazistene også, da? Poenget er at i den store radikale muslimske verden er vi "kuffars". "And NO ONE loves the kuffar". Derfor nytter det ikke ha dialog med disse. Det nytter heller ikke for de moderate muslimene å ha dialog med disse, da de også hates for sin moderate stilling. Det er klart vi ønsker en dialog, men det går ikke når motparten ikke engang vil se oss i øynene, og systematisk lyver for å fremme sitt politiske mål: Skape flertall i parlamenter og Ting, gjøre det kriminelt å kritisere Islam (som i Nederland), og til slutt lage et Aurabia av Europa (som hundretusenvis selv sier).

Jeg synes Norge skal få lov til å ha privatskolene vi alltid har hatt uansett, og ikke tolerere meninger som tilsier at hvis muslimene ikke får det som de vil, så forby alle privatskoler av alle slag. Som trådstarter skriver med egne ord.