View Single Post
Jeg tviler sterkt på at Slash har en personlig vendetta mot deg, hehe.
Spørsmålet som er stilt er hvorvidt folket på nFF er for brutale og hensynsløse lover, noe mange her har sjokkert meg med utrolig idiotiske og ugjennomtenkte svar, men man kan ikke regne med at alle har en like mening om alt.

Selv regnet jeg med en mindre oppslutning enn det som har forekommet, og kanskje litt mer helning mot at vi skal ha livstidsdommer og dødsstraff, men det virker som om det er flere enn en her som er følelsesmessig involvert i emnet og derfor baserer sitt svar utifra hva som har skjedd med personen eller en av dens bekjente.

Det er forkastelig at vi har mennesker her i samfunnet som vil kaste oss tilbake til 1200-tallet der du kunne myrde hvis æren ville vært krenket eller du følte urett har mot deg blitt begått. Det er dette slike lover ville endt opp med til slutt, da vi hadde et manoralistisk samfunn i Norge, uten særlig inngripen fra et fast establissement.

Det har allerede blitt dratt opp her flere ganger, det spørsmålet om hvordan man skal kunne bevise skyld/uskyld, og det kan ende opp til slutt å bli påstand mot påstand, og hva skulle vi gjort da? Hva hvis du hadde kjørt på en 15 år gammel gutt på landeveien og drept han, men gutten brukte ikke refleksvest og det var midt på svarteste natten, og når du kjørte forbi hoppa guttungen, dum som han er, ut i veien. Skulle du da bli påkjørt?

Jeg har allerede tatt avstand fra disse holdningene og føler at det som sagt er forkastelig at mennesker har en så sterk hevngjerrighet og blodtørst som dette, skamme seg sa bestemoren min til meg når jeg gjorde eller sa noe som var moralsk galt, og jeg er ganske sikker på at ho hadde sagt det til dere også, hvis ho hadde lest dette.