View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er mennesker som ikke kan repareres.
Vis hele sitatet...
Hvilket grunnlag har du for å si dette? Er du psykolog? Psykiater kanskje? Du har forstått hele den menneskelige hjerne?
Men unnskyld. Glemte at "ungdommer" ikke har rett til å si sin mening, du voksne mann.
Vis hele sitatet...
Jeg får tolke det slik at du har mistolket posten min da. Jeg nevner "ungdom" to ganger i posten min:
Sitat av Jonta
Først av alt må jeg si at eg er utrolig glad for at ungdom (som er hovedgruppen av brukere på dette forumet) generelt er lite interessert i politikk, og dermed antageligvis ikke vil komme i høye nok politiske stillinger. Ellers kunne øye-for-øye-folk styrt landet, og kanskje til og med verden vår! *hutre*
Vis hele sitatet...
Her uttrykker jeg altså min mening (som er ganske stigmatiserende her, noe jeg også gir uttrykk for ved å bruke ordet "generelt") om at ungdom her på bruket ser ut til å ha merkverdige meninger, og er glad for at denne tilsynelatende gemene hop ikke har veldig stor makt i samfunnet vårt. Ikke noe snakk om at meninger ikke får ytres.
Sitat av Jonta
usaklige ungdommer
Vis hele sitatet...
Kan du virkelig argumentere for at dette med å drepe sinnssyke personer er saklig? Har jeg sagt noe om å innskrenke usaklige ungdommers rett til å ytre seg? (Nope, bare tenkt. Ofte. Moderatorer <3)
Sitat av Crustydemon Vis innlegg
Se ikke helt offer øye for øye, tann for tann skal være så mye verre enn rangsjeringen av drap som vi driver med her i Norge. Hvorfor skal rasistisk drap ha strengere straff enn f.eks et pengemotivert drap?
Du utfører den samme handlingen og får det samme resultatet, men det skal allikavel ha forskjellig straff?
Et drap er et drap!
Vis hele sitatet...
Du vil altså påstå at et drap utføres på nøyaktig samme måte hver eneste gang? Uansett om det er et barmhjertighetsdrap på en person med en dødbringende smertefull sykdom, eller et drap i affekt, utført av en fullin-tulling som trodde noen klådde på dama hans?
Men jeg er kansje bare en dum ungdom, hva vet vel jeg.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men det tror jeg ikke. Svart på før - det er meget vanskelig å ikke stigmatisere.