View Single Post
Sitat av Tapio Vis innlegg
Hadde noen ødelagt mitt ansikt og syn på den måten, hadde jeg aldri fått livskvaliteten tilbake. Syntes det var en passende straff for å være helt ærlig. Uetisk, kanskje. Men om det var meg som så ut som frankenstein, hadde det gjort MEG godt å vite at han kom til å lide samme sjebnen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner. Da vil du ikke se noen problemer med at dine kjære får syre i ansiktet om de kaster syre i ansiktet på andre? De fortjener det jo.

Hva med alle gråsonene? Skal en person som kjører ihjel en annen bli påkjørt, så lenge det kan påvises at det var et uaktsomt drap, eller skal ikke dette gjelde da? Hva med tilfeller som Fritz Moen eller Per Kristian Liland? Hvor sikker kan man være på at bevisene egentlig er beviser for en urett som er begått? Tsk, rettsikkerheten her til lands

Selvfølgelig vil jeg bli bitter og hevnlysten om jeg blir kvestet for livet eller på annen måte opplever uopprettelig urett, men da får jeg heller legge saken i egne hender om jeg på død og liv skal ha hevn. Straffen må jeg regne med.

At staten skal gi etter for lynsjestemning og at den skal hevne seg på vegne av pårørende er egentlig ganske perverst.
Sist endret av Sot-Jo; 6. mars 2009 kl. 16:39.