View Single Post
Min oppfattning rundt hva ungdommer mener om stoffet er variert.

Jeg går i endel forskjellige miljøer hvor jeg treffer forskjellige typer mennesker.
Noen av disse mener Hasj er greit, noen mener det er "djevelens-gress", og andre har ikke store formeninger om stoffet.

Det jeg oppdager når jeg diskuterer Hasj, hvorvidt det skal være lovlig, og om alkohol er mere skadelig, er at de fleste ungdommer/voksne er ekstremt trangsynte.

Som andre sier, det er noen som ikke klarer å legge fra seg den teorien med at om du bruker narkotika så kommer du til å dø i et narkohelvete.

Grunnen til at folk ikke klarer å diskutere temaet er rett og slett pga. lite informasjon om emnet, folk som ikke har peiling prøve å ro i land diskusjonen basert på "fakta" de har hørt fra politiet og foreldre.

Min oppfattning er at de fleste som er ekstremt imot Hasj, aldri har prøvd det, og baserer sine utsagn på ting de har hørt fra personer som er ekstremt imot middelet, og setter Hasj i et vranglys.


Som sakt, andre personer godtar Hasj mer, og dette er ofte personer som har tatt seg tid til å sette seg inn i emnet, og sett saken fra forskjellige sider.

Det blir altfor vanskelig å diskutere temaet med trangsynte ignoranter som står på sitt og ikke er åpne for andre synspunkter, og meninger.

Jeg stemmer for bedre opplysning rundt Hasj, og dens virkning, og at skolene heller fremstiller stoffet fra to forskjellige sider så vi slipper at folk går ut av 10. klasse med den oppfattningen at Hasj er et dødelig stoff som dreper deg, og sender deg inn i narkohelvete.

Jeg syntes det er ekstremt irriterende med folk som ikke klarer å åpne for andre meninger enn det de har hørt fra politiet.