View Single Post
En ting man må ta i betrakning her er jo at det er MYE flere mennesker som drikker alkohol enn de som røyker marihuana. Og man kan vel også se at det tar mye kortere tid å bli et menneske som samfunnet ikke har bruk for når man røyker marihuana enn hvis man drikker alkohol. F.eks. så drikker den almenne bestanden av norges befolkning fra de er 15-16-17 år og drikker til de stryker med, men de fleste klarer allikevel å arbeide og gjøre seg nyttig i samfunnet. Hadde en like stor bestand av norges befolkning røyka marihuana så ville jeg tro at bivirkningene som følger av marihuana ville blitt et mye større samfunnsproblem enn det alkohol er i dag. Kjenner selv noen som lokker seg ute, kommer ikke på skolen og ikke har jobb stort sett p.g.a. hasj.

Egentlig er jeg en person som røyker hasj en gang i blandt, og synes det er greit nok, men jeg veit ikke om en legalisering er riktig. Men en ting man også kan se på, litt pro-hasj, er jo; hvor mange mennesker dør hvert år av fyllekjøring enn i marihuana rus?
Vet egentlig ikke hvor jeg vil med det jeg skriver nå, for står egentlig ikke på noen "side" i denne debatten, for jeg synes ikke hasj er så ille, men synes heller ikke norge trenger et rusmiddel til. Tror dessuten at folk i Norge ikke kommer til å drikke mer alkohol dersom marihuana blir legalisert, det fører bare til flere lovlige rusmidler.