Tråd: Selvmord
View Single Post
En god venn av meg (15 år) tok en overdose heroin og døde. Dette er for ca. to uker siden eller noe. Jeg vet at det var selvmord, noe som ikke hans familie vet. Han hadde snakket med meg om det og sagt at han skulle ta selvmord ved overdose. (Jeg prøvde selvfølgelig å få han fra det - noe jeg trodde jeg klarte, men jeg tok åpenbart feil.)
Han fikk meg til å love å ikke si dette til hans familie noe jeg har holdt hittil. Jeg sliter litt med disse tankene og vet ikke om jeg skal si det til dem.
Det er mange motstridene følelser gjør at jeg ikke klarer å bestemme meg. På den ene siden så bryter jeg løfte til vennen min samtidig som familien hans kommer til å gå gjennom enda mer ved å tenke på hvorfor osv. Kanskje til til og med føler skyld, at de hadde gjort noe feil og lignende.
Men på den andre siden så har jo familien rett til å få vite hva som skjedde.

Dette har gitt meg flere søvnløse netter og da jeg så denne tråden så måtte jeg bare få det ut av systemet på en måte.
Folk kan også gjerne komme med meninger om hva jeg skal gjøre for jeg kan ikke ta den avgjørelsen alene! s