View Single Post
Randalv: Hadde du reagert annerledes hvis du hadde blitt overrasket av en politimann med gassmaske på en mørk vinterkveld, enn hvis du hadde møtt en politimann i vanlig uniform?

- Selvfølgelig hadde jeg reagert annerledes om jeg hadde møtt en politimann med gassmaske enn en i vanlig uniform?
Hadde det vært lov med hijab så hadde jeg sett på det som en vanlig uniform? Hadde ikke sammenlignet det med gassmaske hvertfall!
Men jeg har jo også sagt at jeg ikke støtter hijab i politiet lenger, fordi den skal være nøytral.
Men personlig hadde det ikke gjort meg at noen (sikkert ikke veldig mange som går med hijab til daglig som hadde kommet inn i politiet uansett) kvinner på landsbasis hadde gått med hijab. Ser helt serriøst ikke problemet det skal medføre når de gjør en og samme jobb. Når de ikke kan utføre jobben sin så er det jo noe helt annet.
Men ser også problemet med at mange andre religioner hadde ønsket ett eller annet om det hadde blitt lov.
Skjønner ikke helt hvor du vil hen med spørsmålet ditt egentlig. Du beviser bare igjen at du har fordommer.

Blå Gummitenner:
Særbehandling? Får ikke norske elever med "vanskeligheter for å lære" også "særbehandling" på skolene? Du synes det er feil å gi dem egen opplæring i norsk og morsmål? Barn på 6 år er ikke flink i sitt eget språk engang. Hvor vanskelig tror du det ikke er å lære norsk på dagen? Gramatikken sliter til og med jeg med. Så jeg ser problemet til andre barn som nesten ikke kan språket engang. Selvfølgelig må de også har morsmål om de ønsker det!
Den eneste maten de ikke kan spise er vel svin? Tviler på at hvis du hadde flyttet til kina nå hadde begynt å spise hund og katt?
"De" kan ikke ta til takke med uniformslua?" Hvem er de? Mindretallet av muslimene i Norge? Det er jo ikke flertallet av "dem" som ønsker hijab i politiet.
De går jo på skole for å lære norsk(blant annet) og myndighetene har lagt til rette for den opplæringen de tror er best.
Akkinga og uffinga om alt mulig? Det du leser i vg da eller? Rasisme er jo fortsatt et sort problem i HELE VERDEN. Nekter du for det, er du rett og slett stein stokk dum(rasist)! Er ikke bare noe "såkalt" rasisme i verden.
Neger har jo blitt et skjellsord,(selv om vi ikke mener det) så det er kansje ikke så rart at noen ikke liker å bli kalt neger, selv om jeg sier neger i hytt og gevær uten å mene noe vondt med det. Pakkis ser jeg mer på som et skjellsord.

De kom "frivillig" ja. Enten hadde de havnet i Norge eller et annet land. Samme problemer hadde uansett oppstått.
Det å bli i landet de kommer fra var vel ikke akkurat noe alternativ for mange av dem.
Du burde være glad for at vi ikke er oppvokst med krig. Hadde vi gjort det så hadde vi jo faktisk kommet til "paradis"(slik Norge er i dag).

Det de får, er jo det du klager på!
Mener du at de ikke skal få sosialtrygd fordi de er utlendinger? Mener du at ting ikke skal bli lagt til rette for barn(og voksne) på skolene fordi de er utlendinger? Mener du at det er feil å gi dem et verdig liv fordi de er utlendinger? Ja da er du en rasist med et lite utviklet sinn.

Her har vi jobber, rent drikkevann, trygd, gratis legehjelp og alt mulig, men er det nok for dem? Neida!

Er det nok for deg? Du sitter på gata med trygd og går på offentlige toaletter for å drikke vann og når du blir syk tar du deg en tur til sykehuset? Kan du spesifisere hva som er alt mulig som "ikke er nok for dem"?
Mange som ikke får seg så lett jobb fordi de nettop er utelendinger med dårlige norsk kunnskaper. Uten jobb resulterer til null bolig, så derfor kansje mange får støtte til slikt?

Skjønner du nå hva jeg mener? Selv om jeg ikke vil drepe utlendinger så må jeg ha rett til å si at nok er nok. Så fort man har ét negativt ord om innvandrerne er man rasist i disse dager.
- Nei man kan si masse negativt om utlendinger på en saklig måte, men du har jo tydeligvis fremmedfrykt og tror utlendingene "ødelegger Norge".

Du får begynne å klage på fly, tog, buss, bil osv også da. Det som har gjort at vi har blitt blandet med så mange folkegrupper.
Gjensidig respekt sier nå jeg bare.