View Single Post
For det første så stemmer ikke det du sier med at Canon har mye bedere glass enn for eksempel sigma sina objektiver. Jeg har prøvd Sigma, Tamron og Tokina og det blir like skarpe bilder med dem som det blir med tilsvarende Nikor objektiv. Om man kan velge mellom et canon objektiv til 8000kr eller et sigma som er like bra til 5000kr så lønner det seg å gå for Sigma. Da har du 3000kr til overs som du kan bruke på et annet objektiv som du har lyst på.
Om du går inn på foto.no så er det mange av de erfarende fotografene som anbefaler deg å kjøpe for eksempel et Sigma istede for Canon objektiv. Jeg er selv medelem der og om man trenger hjelp til valg av objektiv så kommer de med mange gode råd. Og menge av de rådene er Tokina, Sigma og Tamron.

Når det gjelder å ta bilder i dårlig lys så vil jeg anbefale deg å gå for et Canon objektiv med bildestabelisator.

Galingen. Canon har ikke spesialisert seg på objektiver og har derfor ikke sikert bedere glass i objektivet enn det Sigma, Tamron og Tokina har. Tamron og Tokina lager ikke kameraer sånn som Canon de holder seg til objektiver.