View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av commie Vis innlegg
Jeg synes det bør være opp til skolene hvordan de vil gjøre dette. I noen klasser kan det være fornuftig å kjønnsdele svømmeundervisning fordi jentene opplever ubehagelig seksuell fokusering fra gutter eller av helt andre årsaker. Det kan også være riktig å kjønnsdele om foreldrene nekter ungene sine å delta i kjønnsblandet svømming. Det er veldig synd, men det viktigste er at barna lærer å svømme, ikke at de lærer å svømme sammen med det andre kjønn.
Vis hele sitatet...
Da bør heller den ene eleven få svømme alene en annen gang, eller få droppe hele svømmeundervisninga. Blir for dumt om en eller to elever skal gjøre sånn at hele klassen må dele opp undervisninga.


Hypotetisering rundt oppdiktede religioner med absurde regler ser jeg ikke på som fruktbart. Saken her er at innsatte er i statens forvaring, staten har ansvar for dem og da skulle det bare mangle at de får tilpasset diett, om det så er snakk om halal-mat eller vegetarmat. Å nekte vegetarianere eller muslimer tilpasset diett mener jeg er ekstrastraff.
Vis hele sitatet...
Da får vi være uenige her. Jeg synes ikke det er noen ekstrastraff at man ikke får noen særrettigheter i ett fengsel. Når man har blitt dømt til en fengselsstraff, så må man skjønne at man mister noen fundamentale rettigheter. Vil også tro de allerede har begått haram når de har gjort noe ulovlig, og skjønner ikke hvorfor halalmat skal være så viktig etter det.

Når det gjelder folk som sitter i varektekt, så bør man dog vurdere det da de ikke har blitt dømt ennå.