View Single Post
Sitat av A-H Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547399

Jeg syns den lista der var litt skremmende.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er alt FrP kan komme med som beviser på "snikislamisering" så må jeg nesten bare le. Det er så dumt at jeg nesten tviler på at det er ment seriøst. Men det er det vel, og den løgnaktige retorikken skremmer meg. FrP bruker bevisst ordet 'krever' selv om ingen har krevd noe, de unnlater å nevne informasjon og de skriver bevisst på en slik måte at det fremstår som om muslimer som gruppe krever alt dette fra staten. Eksempelet med "islam-bank" er betegnende i så måte. Måten FrP beskriver dette er løgnaktig. Ingen muslimer har krevd sharialån, ingen muslimer har krevd at staten skal stå for dette. Enkelte muslimer ønsker sharialån og enkelte finansinstitusjoner undersøker mulighetene for det. Problemet? Videre så skriver de at det er snakk om rentefrie lån, dette for å skape inntrykk av at muslimer ønsker at staten skal tilby dem rentefrie lån. Det er selvsagt ikke tilfelle. For det første så er det i tilfelle private finansinstitusjoner som vil tilby disse lånene og for det andre så vil lånene i praksis ikke være rentefrie.

Og eksempelet med bønnerom på en drosjesentral, hva er problemet med at en stor gruppe på en arbeidsplass ønsker at arbeidsgiver legger til rette for dem? Det er helt vanlig i det norske arbeidslivet.

Sorry, men denne lista er noe av det mest absurde jeg har sett.