View Single Post
Jeg må si at jeg stiller meg litt skeptisk til denne saken etter og ha tenkt gjennom den jeg...

Til og begynne med var jeg veldig for at hijab skulle tillates, men jeg har sett motargumentene, og selv om jeg fortsatt tildels har samme synes, så ser jeg litt mer av den andre siden.

For meg er ikke hijab et religiøst symbol. Det er i stor grad et kulturelt symbol, men også for svært mange kvinner noe de føler som en plikt, og at de rett og slett overhode ikke ønsker og vise håret, av religiøse eller kulturelle grunner.

Jeg har ingen problemer med en politikvinne som bærer hijab. Dersom noen tar en person med hijab mindre seriøst en andre, så sier det mer om det vedkommende etter min mening. Det vitner om trangsynthet og mangel på respekt for medmennesker. Jeg stoler på at de personene som kommer igjennom nåløyet i politiutdannelsen er kvalifisert til sin oppgave, og da gir jeg, for å si det rett ut blanke faen hva de har på hue så lenge de gjør jobben sin på en god måte, det er mye viktigere for meg. Om denne nye regelen kan inkludere flere ressurssterke minoritetskvinner til politiet, KJEMPEBRA.

Men det faktum at uniformen skal være nøytral ER et godt motargument, og derfor er jeg noe skeptisk. At den kan ha en provoserende effekt ser jeg jo også.

Men jeg har alikavell konkludert med at dette er positivt, alt i alt!