View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tenker framover, jeg. Og jeg bekymrer meg over fremtiden for Norge og det norske folk. Og jo. Det er blitt min tro, min kultur og mine prinsipper. Jeg kommer fra en lang generasjon med nordmenn, og jeg liker å tro at siden jeg stammer fra dem, så er deres tro, kultur og prinsipper også mine. Ikke forstå meg feil. Jeg vil ikke at vi skal dvele ved fortiden, og ikke utvikle oss til dagens samfunn. Jeg syns bare vi utvikler oss på en veldig feil måte. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers ville gjort det. Det er ikke min oppgave. Men jeg vet hvordan jeg ikke vil ha det. Og jeg vil ikke at Norge skal føres den veien det føres nå. Men jeg håper vi kanskje får vite en ny måte å styre på snart med en forhåpentligvis ny regjering 09.
Vis hele sitatet...
I uttrykket "Du tenker ikke fremover" så ligger det ikke at du rett og slett ikke er i stand til å se for deg fremtiden, men at du er livredd for hva fremtiden vil bringe. Du forhindrer det..

og jeg liker å tro at siden jeg stammer fra dem, så er deres tro, kultur og prinsipper også mine.
Vis hele sitatet...
Hvor faan er logikken i det? De gjorde slik før, så da skal du også gjøre det slik? Gud forby om du hadde dine egne tanker, din egen tro og dine egne prinsipper. Nei fysj av meg, best å gjøre som bestemor sier!

Dessverre så må jeg forstå deg feil, for jeg synes det virker som du ikke gjør annet enn å dvele ved fortiden. Du sier du ikke har noe imot forandring, så lenge ikke noe forandres? Du må våkne opp å forstå at vi står på terskelen til en ny "era" hvor kulturer, tro og prinsipper kokes sammen til noe nytt og unikt!

Det er ikke første gangen det har skjedd. Helleniseringen av romerne er jo et fantastisk eksempel på dette. Der var det en fremmed kultur som smeltet sammen med det gamle og skapte noe nytt, med det beste fra begge sider. Historien er full av slike hendelser hvor kulturer spiser hverandre opp eller blandes sammen. Det er ikke noe farlig, det er bare forandring Det er slik kultur skapes, ikke ved å gripe så hardt i det gamle at neglene spruter!

Spør deg selv hvorfor du skal verdsette disse gamle og støvete verdier så høyt? Hva har de gitt deg som du ikke kan få noen andre steder?