View Single Post
Sitat av Nihil Vis innlegg
Og hvorfor det? La oss si at den urinerer på leggen min, da. Resten av argumentet står uforandret. Det er fortsatt ikke min oppgave å holde meg innendørs for å unngå dette.
Vis hele sitatet...
Nei, men det gir deg ikke rett til å kverke/skade katta heller. Hadde derimot en bikkje ANGREPET deg, DA hadde du hatt rett til å gjøre det du måtte for å stoppe den, og sannsynligvis ville bikkja ha blitt avlivet i etterkant.
Selvfølgelig ikke. Hvis det går så langt, så må det isåfall være en utenforstående som kan bedømme dette.
Vis hele sitatet...
I og med at det er NETTOPP dette mopedeieren har trua med å gjøre, så er det jo dette som er den aktuelle saken, og, da er det selvsagt mest interessant å hindre at dyremishandlingen faktisk finner sted. Å hindre katter i å hoppe opp på mopeden er i realiteten umulig så lenge den står utendørs. Den eneste måten å stoppe det på, er å sette mopeden i garasjen som faktisk er der for nettopp det formålet - å beskytte kjøretøy mot vær, vind, og andre skader. Hvis det ikke er ulovlig å ha katter i borettslaget, så tror jeg nok katteieren står sterkt i en eventuell rettssak om hvem som må tilpasse seg.
Sist endret av atomet; 17. februar 2009 kl. 19:01.