View Single Post
Jeg er (kanskje ikke så overraskende) helt klart mot å forby dette. Bare det at FRP kommer til orde med disse utrolige forslagene sine er med å skape ytterligere splid i og med at en ganske stor del av det norske folk faktsik stemmer på disse folka. Også enig i at fortsatt norskundervisning må være pålagt i samme grad som ved andre VGS.

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis "muslimsk privatskole" innebærer at de ikke lærer seg norsk og andre ting f.eks. evolusjon så er jeg helt klart i mot dette.
Kommer man til Norge innebærer det at man skal lære seg norsk og lære om norske verdier og samfunn. Kan nevne at jeg ikke er så forferdelig glad i kristne videregående skoler heller.
Vis hele sitatet...
De som eventuelt begynner på en muslimsk VGS har allerede vært igjennom vanlig barne- og ungdomsskole i de aller fleste tilfeller så de er nødt til å beherske norsk i større eller mindre grad. Jeg mener grunnlaget er lagt etter ungdomsskolen og at det sånn sett ikke er noe problem å styre utdannelsen i en annen retning etter det akkurat som man kan velge kristne alternativer, vanlig allmenn eller yrkesfag. Norsk folkeskikk osv bør man også ha fått med seg før VGS om man noengang skal få det med seg. Dette er dog etter min erfaring mer manglende hos ikke-religiøse ungdommer enn hos muslimer.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=535958
Sist endret av DeMenT; 13. februar 2009 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.