View Single Post
Først skal det sies at jeg ikke har lest mer enn 3 sider av tråden, så det er mulig det jeg skriver allerede er blitt sagt.

Personlig så ser jeg ikke problemet med at en muslimsk kvinne skal få bruke hijab. Det som skremmer meg er antallet mennesker i undersøkeler (http://interaktiv.vg.no/avstemning/?id=8397) og div grupper på Facebook og lignende som gir et klart tegn på at det er mye fremmedfrykt i det langstrakte land.

Sitat av pokemon Vis innlegg
vi får det kanskje ikke mindre godt av akkurat dette men det begynner i det små.. å ettervert så er vi blitt muslimer hele gjengen.. religion er bare tull i mine øyne..

helt enig kulefanger!
Vis hele sitatet...
Hadde norge blitt et dårligere sted å bo i hvis vi ble muslimer? Eller prøver du å si at muslimene som er her i dag, og de som kommer hit prøver å få norge til et muslimsk land?

Med tanke på at bare 12% av den norske befolkning går i kirken fast (http://www.forskning.no/Artikler/200.../1135327973.88) så er det ingen grunn til å tro at disse kommer til å konvertere til islam, be 5 ganger om dagen eller følge koranen til punkt og prikke.

De aller fleste av muslimene jeg har møtt som er religiøse, har stor respekt for andre religioner. At de faktisk skal prøve å overta norge er det ingen grunn til å tro. Vi har faktisk lov til å velge hvilken religion vi vil. Vi kan også velge å ikke være med i noen religion. Derfor kan ingen påtvinge oss noe som helst.

Det virker som om en stor del av norges befolkning er trangsynnte , har mange fordommer og prøver å late som at vi har respekt for muslimer selv om vi ikke har det. Jeg klarer ikke forstå at mange tror at alle muslimer er onde,sinte terrorister og drapsmenn. Selvfølgelig er det mange som sier "Jammen hva med trikkedrapet i oslo for noen år siden?" Hva med det? Det var en person med psykiske problemer som det gikk galt for. Om han var muslim vet jeg ikke, men det ble påpekt gang på gang at han ikke var av norsk opprinnelse.

Jeg har stor respekt for mennesker og deres tro. Vi lever trossalt i 2009, og da burde de fleste harespekt for mennesker med annen religion,hudfarge osv.