View Single Post
Først av alt, så ser jeg ikke hvorfor den hijaben er så forbanna viktig for dem. Men det er jo en helt annen sak.

Joda. De fleste argumenter taler for i denne saken (ytringsfrihet, religionsfrihet osv). Men vi må da kunne tenke litt selv også. Hadde disse muslimene hatt et litt bedre rykte på seg i det hverdagslige liv, så kanskje jeg hadde vært for jeg også. Denne diskusjonen handler ikke egentlig bare om et plagg på hodet. Det handler om hva for en person du er. En muslim for meg er en rebell som ikke egentlig gjør noe bra for dette landet. Joda, jeg vet at veldig mange muslimer er hyggelige mennesker og gjør alt for at andre skal trives. Men jeg kan ikke noe for å ha det i bakhodet.

Etter alt vi hører på nyhetene om gjengkriger og diverse innad i innvandrersamfunnet i Norge, så er det også det jeg forbinder dem med. Jeg hadde ikke bare blitt redd for politidamen, men også forvirret og hadde ikke visst om jeg skulle tatt personen med jihab på alvor eller ikke. For jeg tar aldeles ingen muslimer på alvor ellers hvis ikke jeg kjenner personen fra før av. Folk kaller meg gjerne fordomsfull. Men disse fordommene mine har jeg jo fått for en grunn. Jeg har ingenting imot religionen deres. Jeg vet at religionen deres ikke er så forskjellig fra den kristne, så det er ikke der problemene mine ligger. Det er alle ryktene om det muslimske innvandringsamfunnet jeg ikke liker...

Så kommer vi over til de faktisk argumentene mine. Som flere har sagt, så har ikke noe jihab noe å gjøre i en politiuniform. En uniform er en uniform. Hadde jeg sett en politidame med jihab, så hadde jeg trodd det bare var en som køddet. For det andre er vi en kristen stat. Vi har en statskirke, og er et av de få landene igjen i verden som har det. Jeg syns ikke vi bør slippe opp på den. Vår stat bygger på kristne prinsipper, og når/hvis vi tar inn andre religiøse prinsipper i våres statsbeskyttere, så føler jeg vi ødelegger våres grunnregler. Ikke forstå meg feil nå, jeg sier ikke at andre religioner ikke skal få slippe til. Bare ikke til så offentlige ting som dette. Akkurat som jeg mener at muslimer og andre innvandrere med en annen religion enn oss ikke burde få lov til å bli politikere.